Communications at the FNRS
In order to increase public interest
in research and to highlight the usefulness of science, the F.R.S.-FNRS is
developing a proactive communications policy with the press and the public through
press releases and conferences, fnrs.news and various event-related
publications.
The FNRS is also producing video content on its new website (FNRS.tv), including short interviews with current and former FNRS researchers, grant recipients and incentive grant recipients. The aim of the policy is not only to give a wider audience a better understanding of the goals and context of the research funded by the FNRS, but also to offer them the opportunity to get to know the researchers and their careers. The website and the interviews have already proven themselves to be a success, with statistics showing that at least 30 000 individual visitors have seen at least one video. This isn’t even counting the views on social media platforms (Facebook, Twitter and Youtube). sociaux (Facebook, Twitter et Youtube).
Dans le but d'accentuer l'intérêt du public pour la recherche et de mettre en évidence l'utilité de la science, le F.R.S.-FNRS entend développer une politique proactive de communication avec la presse et le public par le biais de communiqués et conférences de presse, du fnrs.news et diverses publications dans le cadre d'événements
Le FNRS propose également des séquences vidéo sur un nouveau site web (FNRS.tv), avec de courtes interviews de chercheurs, boursiers ou mandataires du FNRS, actuels ou anciens. L’objectif est non seulement de permettre à un public large de mieux comprendre l’objet et le cadre des recherches financées par le FNRS, mais c’est aussi l’opportunité de découvrir la personnalité de ces chercheurs ainsi que de connaître leur parcours scientifique. Le site et les interviews ont déjà trouvé leur public puisque les statistiques de fréquentation indiquent que plus de 30.000 visiteurs uniques ont regardé au moins une émission. Des chiffres encourageants auxquels il faut encore ajouter les diffusions sur les réseaux sociaux (Facebook, Twitter et Youtube).
FNRS.news
All about FNRS research being carried out in universities.
Our researchers, our events and our projects.
With issue
121 with subject Dossier ERC.
- See all issues (available in English from issue 116 onwards)

The PHARE 100
With Phare 100, the FNRS is committed to increasing its investment in research along 4 axes, aimed at meeting the needs of researchers and society, and encouraging creative, innovative, daring and competitive research.
(only in FR)
